top copytopsstopstopssstoptop copys

Ciśnieniowo

 

1

piasta

5

tarcza pośrednia

9

śruba

13

łożysko

2

zabierak

6

tarcza dociskowa

10

sprężyna

14

łożysko

3

cylinder

7

tarcza wewnętrzna

11

uszczelnienie

15

pierścień osadczy

4

tłok

8

pakiet płytek ciernych

12

uszczelnienie

16

pierścień osadczy

Sprzęgło luzowane ciśnieniowo łączy wirujące części maszyny w taki sposób, że włączenie ciśnienia sterującego powoduje rozłączenie współpracujących elementów.

Sprzęgła takie są stosowane tam gdzie:

  • elementy układu napędowego rozłącza się sporadycznie,
  • wymagana jest pewność połączenia wałów w przypadku awarii zasilania.

Przy braku ciśnienia w układzie sterowania sprężyny (poz.10), za pośrednictwem śrub (poz.9) i tarczy dociskowej (poz.6), dociskają pakiet płytek ciernych (poz.7 i 8) do kołnierza piasty (poz.1) – wynikający stąd moment tarcia uniemożliwia wzajemny obrót piasty i zabieraka (poz.2).

Do sterowania sprzęgłem służy siłownik, na który składają się cylinder (poz.3) i tłok (poz.4). Olej hydrauliczny wtłaczany jest do przestrzeni roboczej cylindra poprzez otwór oznaczony literą Z. Dzięki łożyskowaniu piasta może swobodnie wirować w nieruchomym siłowniku.

Wtłoczenie medium poprzez otwór oznaczony literą Z powoduje przesunięcie tłoka w stronę zabieraka. Ruch tłoka za przekazywany jest, poprzez łożysko (poz.13), na tarczę pośrednią (poz.5) i dalej przez śruby na tarczę dociskową. Płytki cierne pakietu odsuwają się od siebie umożliwiając względny obrót piasty i zbieraka.

Istnieje możliwość awaryjnego luzowania hamulca poprzez wtłoczenie medium, do przestrzeni cylindra, przy pomocy ręcznej pompki.

 

• Do pracy na sucho lub mokro.

• Sterowanie sprzęgłem - olej hydrauliczny.

• centrowanie piasty i zabieraka należy do użytkownika.

 

• Moment nominalny: od 30 do 40 000 Nm.

• Do montażu na wale przelotowym – otwór w pokrywie (poz.5).

• Do pracy na sucho lub mokro.

• Centrowanie piasty i zabieraka należy do użytkownika.

christian louboutin replica watches replica